Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

 

PhotoCare København K ApS

Frederiksborggade 23

1360 København K

Mailadresse: Kbh-k@photocare.dk

Telefonnummer 33915300  Telenfon er åben i vores alm. butiksåbningstider.

CVR-nr. 28889836

 

Handelsbetingelser

Når der handles i www.photocare.dk webshoppen foregår handlen mellem kunde og PhotoCare København K ApS  CVR-nr. 28889836

Betaling
Betaling kan ske med Dankort eller kreditkort i forbindelse med bestilling af varen.Betaling for bestilte varer trækkes først når varerne afsendes fra PhotoCare København K ApS. Der kan aldrig trækkes større beløb end du har accepteret i forbindelse med bestillingen af dine varer. Betalingsgebyrets størrelse vil altid fremgå i indkøbskurven samt på ordrebekræftelsen.

Levering
Når du bestiller varer i vores webshop er leveringstiden typisk 2-3 hverdage når varen er på lager. Lagerstatus fremgår under hver enkelt vare. Du kan altid kontakte os for en mere præcis leveringstid. 

.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

d) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode (punkt d indsættes kun ved aftaler om regelmæssig levering af varer)

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved indsendselse på mail eller telefonisk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Varen samt emballage skal være intakt og i samme stand som det blev modtaget.

Varer undtaget fortrydelsesretten
1. Der ydes ikke fortrydelsesret, på billedproduktion såsom standprint, forstørrelser, fotogaver og lign.

2. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

3. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, Herunder ueksponeret film.

5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

6. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan.

Personoplysninger og cookies mv.

Bestemmelser om PhotoCare København K ApS WEB’ s behandling af persondata, gældende for kunder der handler online via PhotoCare København K ApS . PhotoCare København K ApS WEB er dataansvarlig i forbindelse med brug af webshoppen på www.photocarekbh.dk

Oplysninger, der behandles af PhotoCare WEB

Ved køb på PhotoCare København K ApS WEB oplyser kunden navn, adresse, mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger lagres af PhotoCare København K ApS WEB med henblik på benyttelse til følgende:

Gennemførelse af ordren i webshoppen, samt tilsendt  ordrebekræftelse, tilsendt vare, tilsendt faktura, reklamationer, returnering.

Opbevaring af billeder i forbindelse med skolefoto og billedbestilling generelt

filer på servere, således vi kan håndtere kundebestilling afgivet online via photocare.dk. Ved indsendelse af filer online, har du som kunde afgivet samtykke til dette. Der kan til enhver tid rettes henvendelse med henblik på fjernelse af disse. Billederne bliver typisk opbevaret i 1 år.

PhotoCare København K ApS forpligtigelser I henhold bogføringsloven.

PhotoCare København K ApS er efter bogføringsloven forpligtet til at gemme  bilagsmateriale. Faktura-bilag hvorpå står personoplysninger, som beskrevet ovenfor vedr. salg på webshoppen. Eftersom bogføringsloven kræver, at bilagsmaterialet opbevares i 5 år fra udløbet af det år, hvori varen er købt, må der påregnes, at personoplysninger afgivet i forbindelse med køb, gemmes af PhotoCare i 5 år efter udløbet af købsåret.

Person oplysninger som lagres i forbindelse med køb på PhotoCare København K ApS web, lagres således PhotoCare er i stand til, at kommunikere via mail / telefon.

Persondata der behandles i forbindelse med betalingen.
Betalingskortoplysningerne oplyses ikke til PhotoCare København K ApS WEB, men til on-pay, der forestår gennemførelse af betalingen.

Indsigt, sletning og berigtigelse m.v.
Man kan til enhver tid på begæring, få indsigt i, hvad PhotoCare København K ApS WEB har registreret af oplysninger på dig som kunde.

Kunden har ret til, at få slettet de oplysninger der er, i forbindelse med  køb på PhotoCare København K ApS WEB, i det omfang formålet med indsamlingen og opbevaringen af oplysningerne ikke længere er aktuelt og/eller PhotoCare København K ApS WEB i henhold til lovgivningen er forpligtet til at slette oplysningerne. 

Begæring om indsigt, sletning, berigtigelse rettes til kbh-k@photocare.dk

Det er tilladt, at klage til Datatilsynet over PhotoCare København K ApS WEB’ s behandling af personoplysninger vedrørende dig som kunde, hvis du mener PhotoCare København K ApS WEB behandler oplysningerne i strid med lovgivningen.

Cookies
Ved brug af PhotoCare WEB’ s hjemmeside accepterer du brug af cookies.

Reklamation
Har du som privatperson købt en vare hos PhotoCare København K ApS, yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Som kunde kan du derfor i op til 24 måneder fra købsdatoen klage over en fejl eller mangel ved produktet.  Det er en betingelse, at den pågældende fejl eller mangel ikke er en følge af fejlagtig brug eller betjening af varen i strid med medfølgende manualer eller almindelig sund fornuft eller af, at varen har været udsat for fysisk overlast eller anden skadevoldende behandling. Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen.Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du sende reklamationen til: PhotoCare København K ApS Frederiksborggade 23 1360 København K  Kbh-k@photocare.dk Telefonnummer 33915300  Du skal vedlægge en kopi af købsfakturaen samt en udførlig beskrivelse af, hvori du mener manglen eller fejlen består. Er manglen omfattet af din reklamationsret er du berettiget til at få manglen afhjulpet, få varen ombyttet, få et afslag i prisen, eller ophæve købet. Løsningen afhænger af den konkrete situation herunder de omkostninger, der for Team DS amba er forbundet med de mulige alternative løsninger af problemet.

Klager kan også sendes direkte til Center for Klageløsning. Læs mere på www.forbrug.dk. eller til http://ec.europa.eu/odr